همشهری آنلاین: فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس گفت: توافق هسته‌ای ایران و غرب 'تاریخی' است و امیدواریم و انتظار داریم که این توافق تغییر شگرفی را در روابط ایران و همسایگانش و جامعه بین‌المللی رقم بزند.

فیلیپ هاموند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: هاموند بعد از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین، افزود: با این توافق، برنامه هسته‌ای ایران تحت بازرسی‌های جدی قرار خواهد گرفت تا جامعه بین‌المللی اطمینان پیدا کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز بوده و خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: ما امیدواریم و انتظار داریم که این توافق تغییر شگرفی را در روابط ایران و همسایگانش و جامعه بین‌المللی رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تمرکز ما بر اجرای کامل و سریع توافق خواهد بود، مدعی شد که با اجرای این توافق، اطمینان حاصل شود که سلاح هسته‌ای، خارج از دسترس ایران خواهد بود.

هاموند همچنین گفت: ما نگرانی منطقه را نسبت به الگوی تاریخی فعالیت‌های ایران، درک می‌کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی فرصت عظیمی برای ایرانی‌ها فراهم خواهد کرد تا درباره آینده کشور خود و نقش آن در منطقه تصمیم بگیرند.

هاموند افزود: ما به همکاری نزدیک با شرکای بین‌المللی خودمان ادامه خواهیم داد تا ایران را به ایفای نقش شفاف و سازنده در امور منطقه‌ای تشویق کنیم.

کد خبر 301089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha